بررسی زیربندی تریلر

 

تریلرها با توجه به سیستم تعلیق در دو نوع تعلیق بادی یا مکانیکی میتوانند باشند.

زیرهای (مجموعه محور، توپی چرخ و فنر) استفاده شده در زیر شاسی فولادی مخصوص هم می توانند از برندهای معتبر اروپایی همچون SAF و BPW و KOC و DAIMLER CHRYSLER گرفته تا زیرهای ایرانی ساخت اصفهان و نیم فابریک و یا زیرهای جمع آوری شده از اسقاطی های چندین مدل باشد که در کل به سه حالت بوژی (قیچی ماندل) ، چهاردست فنر و سیستم تعلیق بادی تقسیم می شود.

هر محور استاندارد دارای ظرفیت نامی می باشد مثلا 9 تنی که معمولا برای سه محورها و 12 تنی برای دو محور ها استفاده می شود.

چرخ های تریلرها می توانند دارای لاستیک نخی سایز 24 یا 20 با رینگ سه یا یک تکه گرفته تا لاستیک های تیوبلس عموما با سایز  385/68/22.5 ( که پیلوت نیز نامیده می شود و برای سه محورها استفاده می شود) و 315/65/22.5 در تریلرهای دو محور باشند.

سیستم ترمز اکسل های استاندارد می تواند از نوع دیسکی یا فلنجی (کاسه ای) باشد و این سیستم ترمز بادی می تواند مجهز به سیستم ABS (ضد بلوکه شدن)  و EBS و ESP (سیستم الکتریکی ضد بلوکه و واژگون شدن تریلر) برای نمونه ساخت WABCO  و یا KNORR آلمان باشد.

در تریلرهای غیراستاندارد  طراحی و اندازه کاسه و کفشک های لنت قدرت ترمز در قدرت ترمز و خنک شوندگی آن تاثیر زیادی دارند.